Vzhledem k tomu, že expati zabírají významnou část dubajské populace, existují zavedené cesty pro cizince k otevření účtů v místních bankách. Navzdory rozsáhlé potřebné dokumentaci a poměrně vysokým požadavkům na příjem je to stále poměrně jednoduchý proces.
Požadavky a dokumenty
Není žádným tajemstvím, že bankovní standardy ve Spojených arabských emirátech jsou na stejné úrovni s mezinárodními požadavky a každým rokem se zvyšují. Jednotlivec, který se rozhodne pro osobní nebo firemní účet, by měl být připraven na to, že banky důkladně prozkoumají své osobní zázemí spolu s profesní činností a zdroji příjmů a / nebo dividend. To je důvod, proč je důležité získat pomoc finančního poradce a udělat si domácí úkol správně.
Jak již bylo uvedeno, občan téměř jakékoli země má právo zřídit si účet v bance Spojených arabských emirátů. Rozsah dokumentů a požadavků se liší v závislosti na finančním typu postavení žadatele a typu účtu, který má být otevřen.
Níže uvádíme nejčastější dokumenty požadované pro obyvatele Spojených arabských emirátů:
Originální pas plus několik kopií navíc
Průkaz totožnosti emirates nebo kopie registračního formuláře Emirates ID, pokud ještě nebyl vydán
Vízum k pobytu ve Spojených arabských
Rozsáhlý životopisný dopis s podrobnými informacemi o místech zaměstnání, kariérním postupu atd.
Výpis z účtu za 3-6 měsíců, napsaný v angličtině
Platový certifikát (získaný od personálního oddělení zaměstnavatele)
Doklad o bydlišti: kopie nájemní smlouvy, účtu za služby atd.
Nerezidenti žádající o spořicí účet by se měli připravit na předložení:
Kopie pasu se vstupní stránkou SAE
Doporučující dopis od banky země původu nebo jiné země, kde je veden osobní účet
Životopis zahrnující pracovní zkušenosti, destinace, podnikatelské aktivity za posledních 7 let
Rozsáhlé bankovní výpisy za posledních šest měsíců s jasným rozlišením zdrojů příchozích peněžních toků
Informace o zdroji příjmů
Vzhledem k tomu, že oficiálním jazykem toku papíru ve Spojených arabských emirátech je angličtina, dbejte na to, aby všechny dokumenty byly napsány nebo přeloženy odpovídajícím způsobem. Musíte být osobně přítomni v bance pouze při otevírání účtu (můžete přijít do Spojených arabských emirátů na turistické vízum) a poté můžete provádět všechny transakce na dálku prostřednictvím služby internetového bankovnictví nebo telefonicky kontaktovat svého osobního bankovního manažera.
Důležité: když se připravujete na žádost o otevření účtu, mějte na paměti, že existují určité body, které banky Spojených arabských emirátů zacházejí negativně. Například nejsou loajální k zemím, kde v současné době probíhají ozbrojené konflikty. Tyto bankovní převody jsou zcela blokovány. Emirátské banky také stále nespolupracují s íránskými podniky a íránskými státními příslušníky. Kromě toho jsou při jednání s americkými společnostmi vyžadovány další zprávy. Operace se státy, které jsou uvedeny na sankčním seznamu: Sýrie, Afghánistán, Kuba, Severní Korea atd., jsou považovány za obzvláště úzkostlivé.
Procedura
Postup otevření účtu zahrnuje následující kroky:
Definujte, která banka vyhovuje vašim osobním potřebám nebo obchodnímu modelu jako entitě. Bylo by moudré, kdybyste to udělali s pomocí odborného finančního poradce
Navštivte některou z poboček banky nebo zanechte zprávu na webových stránkách a požádejte zástupce banky, aby vás kontaktoval
Jak krajané, tak nerezidenti musí být fyzicky přítomni po předložení dokumentů. Všimněte si, že cizinci nemohou požádat o otevření účtu bez právního zástupce, jako je makléř nebo poradce. Jejich posláním je pomoci vám pochopit požadavky a odpovídajícím způsobem předložit dokumenty. V některých případech je možné využít finančního poradce nebo plnou moc k otevření účtu na dálku
Zpracování trvá minimálně jeden týden (v závislosti na typu účtu), v této lhůtě bude oddělení vnitřní kontroly klást otázky a zkoumat žadatele. Na druhou stranu banka může vaši žádost zamítnout, pokud požadované dokumenty nejsou úplné nebo jsou dokumenty vyplněny nesprávně. Pokud máte bankovního poradce, bude tato možnost vyloučena
V případě schváleného výsledku navštíví žadatel banku ještě jednou nebo ještě dvakrát, aby aktivoval vzdálený přístup k účtu mluvícímu zařízení.
Otevření účtu u bank Spojených arabských emirátů bude trvat celkem 1-3 týdny. Doba zpracování opravdu závisí na tom, jak dobře jste se na aplikaci připravili.
O offshore bankovním účtu
Offshore účty v Dubaji jsou populární, pokud jde o nejvyšší úroveň zabezpečení a soukromí, transparentní jurisdikce a lepší předpisy, než mohou poskytnout některé jiné země. Z tohoto důvodu si mnoho soukromých osob a společností vybírá dubajské banky jako nejlepší místo pro správu osobních aktiv a ochranu firemního kapitálu.
Před otevřením podnikového offshore účtu by měla být právnická osoba zřízena v rámci určené jurisdikce. V Dubaji lze offshore zaregistrovat ve svobodné zóně Jebel Ali. A co víc, budete muset kontaktovat registračního agenta, abyste provedli postup. Je nemožné otevřít offshore na dálku, protože všechny banky trvají na fyzické přítomnosti zakladatelů při podání žádosti. Seznam potřebných dokumentů je velmi rozsáhlý a zahrnuje osobní údaje zakladatele a finanční a registrační dokumenty společnosti. Hodnota všech nákladů pro zakladatele se pohybuje mezi 3 670-11 020 AED (1 000-3 000 USD).
Poznámka: Offshore aktivity ve Spojených arabských emirátech budou omezeny. Jednotlivec také nemůže získat pobytové vízum a nebude moci využít status daňového rezidenta země atd.Pouze několik bank nabízí nerezidentům otevření offshore bankovních účtů, obvykle pouze pro investiční zákazníky.
O firemním účtu
Pokud vlastníte jakýkoli typ právnické osoby, jako je LLC, Free Zone nebo Offshore, nebo registrovanou pobočku ve Spojených arabských emirátech, můžete vždy požádat místní banky o otevření firemního účtu. Velkou výhodou otevření účtu ve Spojených arabských emirátech je, že firemní bankovní účty jsou osvobozeny od daně, což nepochybně přitahuje zahraniční podnikatele do země.
Pro zaměstnance jsou otevřeny placené běžné nebo spořicí účty, což znamená, že každý měsíc bude na účet vložena určitá částka. Pro každodenní finanční transakce může společnost otevřít běžný účet. Hlavní firemní účet je veden v dirhamech, nicméně některé banky poskytují možnost mít až dva další podúčty v dolarech a eurech.
Každý poskytovatel soukromě definuje minimální částku průměrného denního nebo měsíčního zůstatku a nabízí několik kategorií: Nízká, Střední a Vysoká, s minimálním zůstatkem 37 000 AED (10 100 USD) až 550 000 AED (150 000 USD). Ve vztahu k uspořádání, které si vyberete, obdrží klient od banky balíček oprávnění. Například osobní manažer, snížené úrokové sazby z transakcí, schopnost vyjednávat o směnných kurzech měn a mnoho dalšího.
Poznámka: Bankovní sankce za nedodržení základní částky na firemním účtu se pohybují v rozmezí 100-200 USD.
Požadované dokumenty pro právnickou osobu by měly obsahovat:
Kompletní historie osobních dokumentů zakladatele a všech zákonných záznamů + licence
Profil společnosti – rozsáhlý a podrobný podnikatelský plán, který by měl zobrazovat okruh dodavatelů a zákazníků s adresami, logistickým schématem, předpokládaným obratem v 1., 2. a 3. roce. Bankovní výpis, který musí odrážet zdroj příjmů (plat, dividendy). Na základě těchto údajů banka pochopí, zda jsou objemy přílivu dostatečně vysoké, aby pokryly provozní náklady a udržely minimální zůstatek na účtu.
Chcete-li minimalizovat čas a úsilí při otevírání účtů a řídit proces správným směrem od samého začátku, je vhodné zvážit následující: místo registrace společnosti a typ licence.